Meer doen met de computer

Digi-Taalhuis

Handig maar ook lastig

Je kunt via de computer en op internet steeds meer regelen. Dat is handig. Maar ook lastig als je hier geen of weinig ervaring mee hebt. De Bibliotheek helpt je verder. Met cursussen, workshops en spreekuren over computers en internet.

Iedereen is welkom. Je hoeft geen lid te zijn van de Bibliotheek.

• Digi-Taalhuis agenda

Heb je vragen dan kun je contact opnemen met Barbera de Reuver op cursus@bibliotheekdegroenevenen.nl of via telefoonnummer 06-33086575

Oefenen met de computer

In de cursus Klik & Tik leer je werken met computers en internet. De cursus is voor iedereen die nog geen ervaring heeft met computers.

Over Klik & Tik

Cursus DigiD

In deze cursus Digisterker leer je meer over Windows10 en websites van de overheid. De cursus is voor mensen die ervaring hebben met internet.

Over Digisterker

Leer alles over je IPad

Heb je een iPad? Vraag je je soms af 'Hoe moet ik …?' terwijl je bezig bent met je iPad? Dan is deze cursus echt geschikt voor jou.

Leer alles over jouw IPad

Ook handiger worden met tablet, computer of smartphone?

Volg dan in de bibliotheek of thuis gratis online SeniorWeb-cursussen. Zo kun je bijvoorbeeld beter leren e-mailen, werken met Windows, Word en Excel of Whatsapp gebruiken. Je kunt kiezen uit maar liefst 25 cursussen. Ze zijn er voor iedereen, jong en oud, ook als je geen lid bent van de bibliotheek. De cursussen zijn geschikt voor zowel beginners als iets gevorderde cursisten. Je volgt ze in je eigen tempo, waar en wanneer het jou uitkomt.

Snel naar deze gratis online cursussen

Digitale gezondheid

Zorg en gezondheid regel je steeds meer online. Dit noem je digitale zorg. Met DigiVitaler leer je hier mee werken.

Word DigiVitaler

DigiSnacks

Leer in een handomdraai verschillende apps te gebruiken met onze DigiSnacks! DigiSnacks zijn perfecte kleine ‘weetjes’.

Bekijk de korte online DigiSnacks video's

Online trainingen

Kijk snel of er een online training voor jou bij is. Bijvoorbeeld een vreemde taal of beter met stress kunnen omgaan.

Naar de online trainingen

DigiHulplijn

De Digi-Hulplijn wordt bemand door het Nationaal Ouderenfonds, SeniorWeb en de bibliotheken. Het gratis telefoonnummer is dagelijks van 09:00 – 17:00 uur bereikbaar, 0800-1508.

Meer over de DigiHulplijn

• Hulp nodig?